Letters in Frontiers: Dialogues between Linguistics, Literature and Teaching
Keywords:
Literature, Linguistic, Teaching, EducationSynopsis
The texts gathered in this book, entitled Letters in Frontiers: dialogues between Language, Literature and Teaching, result from the concerns of researchers linked to the Collegiate of Letters of the State University of Roraima – UERR. The critical repertoire is supported by different theoretical lines; they permeate through Discourse Analysis, Learning Theories, Linguistic Analysis, Cultural and Literary Studies, among other interpretive approaches. We emphasize that the analyzes that make up this work demand significant research by professors of the Letters Course at the State University of Roraima, whose contemporary theoretical articulation points to other perspectives on critical thinking developed in the Amazonian university environment. The significant contribution that this work brings to studies in the field of Letters for scholars of pan-Amazon border relations deserves to be highlighted.
Chapters
-
ENSINO DE LÍNGUA PORTUGUESAUM PONTO DE PARTIDA PARA DISCUSSÕES SOBRE PRÁTICAS DE ENSINO EM RORAIMA
-
LETRAMENTO CRÍTICO E ENSINO COMUNICATIVO EM PERSPECTIVA INTERCULTURALEXPERIÊNCIA COM IMIGRANTES VENEZUELANOS
-
LÍNGUA E REALIDADE SOCIAL: OBRA-PRIMA VÍTIMA DE BANALIZAÇÃO
-
ENTRE TOPONÍMIA E MITO: UM ESTUDO EM UIRAMUTÃ – RORAIMA
-
O REGIONALISMO NA LITERATURA BRASILEIRA NO ENSINO MÉDIODOS DOCUMENTOS OFICIAIS DO MEC AO REFERENCIAL CURRICULAR DO ENSINO MÉDIO DE RORAIMA
-
SEMIÓTICA FRANCESAUMA REFLEXÃO SOBRE NARRATIVA E NARRATIVIDADE
-
PASTICHEPROCESSOS DE ESCRITA E REESCRITA EM ROMANCES DO CIRCUM-RORAIMA
-
A NOMINALIZAÇÃO EM TEXTOS JORNALÍSTICOS
-
A SEMÂNTICA E A TIPOLOGIA LINGUÍSTICA NO CURSO DE LETRAS, OU SOBRE COMO ME TORNEI LINGUISTA