Between welcome and construction of learning: Students
Keywords:
Reception; Teacher Training; Experience ReportSynopsis
The objective of this book is to present some of the results obtained in the Teacher Training Program for the Reception of Migrants, an extension project developed by professors of the Languages course at the State University of Roraima, in partnership with the State Department of Education. With the purpose of training basic education teachers to develop and adapt projects, activities and teaching materials that enable the linguistic reception of migrant students, the program offered basic knowledge about linguistic reception and language teaching in multilingual contexts; discussed theoretical issues related to language teaching from a multilingual and multicultural perspective; provided opportunities for reflection on plural approaches to teaching migrant students; developed communication strategies to assist in language teaching in basic education; evaluated the process after the application of strategies and materials in the classroom and, in this work, the successful experiences developed during the implementation of the program are presented. In this context, the basic education teachers who participated in the program became protagonists in the development of the activities.
Chapters
-
APRESENTAÇÃOENTRE A FORMAÇÃO CONTINUADA, O ACOLHIMENTO E A CONSTRUÇÃO DAS APRENDIZAGENS
-
LETRALIZANDO NA DIVERSIDADEPRÁTICAS PARA UMA PEDAGOGIA DAS DIFERENÇAS
-
SEQUÊNCIA DIDÁTICA INTERCULTURALUMA EXPERIÊNCIA NAS AULAS DE LÍNGUA ESPANHOLA
-
VIVIR PARA CONTARLAO GÊNERO MEMÓRIAS LITERÁRIAS COMO PONTE PARA OUTRAS TERRAS E TEMPOS
-
VIDAS EM MOVIMENTOPROMOVENDO O ACOLHIMENTO A MIGRANTES POR MEIO DO ENSINO DE HISTÓRIA
-
MULTICULTURALISMO E XENOFOBIAVALORIZAÇÃO DA DIVERSIDADE NO CONTEXTO ESCOLAR
-
A INTERCULTURALIDADE EM SALA DE AULA POR MEIO DO ENSINO DE GÊNEROS DISCURSIVOS
-
ANIMAIS AO REDOR DO MUNDOUMA EXPERIÊNCIA BILÍNGUE NA EDUCAÇÃO INFANTIL
-
INCLUSÃO E DIVERSIDADE ÉTNICO-CULTURAL NO 6º ANOUMA PROPOSTA DE SEQUÊNCIA DIDÁTICA EM ESCOLA DE BOA VISTA-RR
-
FANZINESUMA FERRAMENTA DE APRENDIZAGEM INTERCULTURAL PARA ALUNOS BRASILEIROS E MIGRANTES
-
PROPOSTA DE DOCUMENTO ORIENTADOR PARA ACOLHIMENTO DE MIGRANTES
Downloads
